donderdag 2 februari 2012

Kraaltjes


Vanmorgen twee dik aangeklede pakketjes, waarin mijn meisjes zaten verstopt, op school afgeleverd. Min 8 graden en een openluchtschool, dat is niet de fijnste combi. Lopend van de auto naar schoolpoort deelt Lotje wijdbeens mee dat ze kraaltjes in haar onderbroek heeft. Huh? Waarschijnlijk door al die lagen kleding zat het niet zo lekker, kan ik me voorstellen. Uit ervaring weet ik inmiddels dat de dames in dit soort situaties geen genoegen nemen met mijn geruststellende woorden. Dus doorzoek ik met mijn diepvrieshanden grondig elke kledinglaag en eindig in haar onderbroek, vervolgens denkt ze dat er ijsklontjes in haar onderbroek zitten. Nee schat dat zijn mijn koude vingers. Maar goed nieuws: geen kraaltje gevonden. Dus ga maar lekker naar je 'warme' klasje... arme zieltjes. Bij thuiskomst trof ik twee modderpakketjes aan, waarin mijn dochters zaten. Uitleg: Het was een beetje nattig in de zandbak... Bikkeltjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten