dinsdag 31 januari 2012

Boterhammen verstopt?!


Het was weer een woelig nachtje. Ons Pien was aan het dromen en huilen zonder echt wakker te worden. Zijn we toch van middernacht tot een uur of 3 mee zoet geweest. Na enige tijd kwam ik erachter dat ze pijn in haar beentje had, een zetpilletje gegeven en toen ben ik even bij Pien in bed gekropen. Een uur later werd ik wakker en was zelf ook wel toe aan een zetpilletje. Aangezien het grootste deel van Piens bed wordt ingenomen door zo’n 80 knuffels had ik een uur op houten bedrand gelegen, oef. Om een uur of zeven stonden de meisjes bovenaan de trap, klaar voor een nieuwe dag. Pien vertelde dat ze nog wel wat beenpijn had. Lotje gaf Pien en handje en zei: “Kom maar schatje, kom maar lief zusje…” en ondersteunde Pien bij het afdalen van de trap. Nou, die beenpijn was snel over, want binnen 5 minuten waren alle kussens van de blauwe bank, om zo een zwembad te creĆ«ren waar de dames poedelnaakt zogenaamd even een duik in namen. Mijn commentaar: “Pien en Lotje het sneeuwt buiten, dit is geen weer om in je nakie rond te rennen,” werd beantwoord met: “Maham, wij zijn Lama en girafke. Ok, ik ga douchen, zoek het maar uit. 
Eenmaal in de auto hadden ze door dat het gesneeuwd had. Lotje mijmerde hoopvol: “Mam, zou het misschien kerstmis zijn…?” En Pien was vooral bezorgd of er op school ook wel sneeuw zou liggen. Zeker en vast.
Als we de kids uit school halen roept Pien meteen: “We hebben onze boterhammen niet opgegeten!” De juf vult aan dat de meisjes hun boterhammekes verstopt hadden, omdat ze liever thuis wilden lunchen.  Ik begin meteen een kruisverhoor, want dit is wel een raar verhaal. Mijn schatjes, die kwaad worden als het woensdag is, omdat ze dan maar een halve dag naar school mogen en zelfs geen genoegen nemen met mijn uitleg: school dicht, licht uit, hek dicht, juf moe, etc. Deze schatjes willen nu thuis lunchen en zijn zwaar upset dat ik niet om 12 uur klaar stond om ze op te halen. What’s up? Ze hadden liever thuis in hun nakie rond gerend. Tsja dat zit er bij min 5 graden en sneeuw op een openluchtschool nu eenmaal niet in. En waar waren de broodtrommels verstopt? Gewoon in de boekentas. Had de juf dat ook niet kunnen verzinnen? Nu zit ik met twee uitgehongerde kids, maar de oplossing is nabij: Tostitime!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten