dinsdag 2 oktober 2012

Slaap wonder, part II


Gisteravond berichtte ik al over het hete nieuws dat ons Lotje in haar eigen bed in slaap is gevallen. Inmiddels kan ik mededelen dat ons slaapwonder pas om 7 uur vanmorgen weer uit haar bed is gekomen. Met andere woorden: DE HELE NACHT DOORGESLAPEN!!! Uiteraard schrok ik om 2 uur vannacht wakker en heb even haar ademhaling gecheckt. Uit voorzorg ook de hond opgesloten in zijn kooi. Dat gekke beest denkt dat als er een kindje in bed mag liggen, mag ik dat ook en gaat dan bij voorkeur boven op je liggen. Kortom: A night to remember. Uiteraard is Lotje overladen met complimentjes deze morgen. Ook Pien was enthousiast: “Oh Lotje, heb je in je eigen bedje geslapen, wat knap!!” Lot had echter hele andere zorgen: “Mam, het is zo mistig, ik zie helemaal niets met mijn ogen.” I know the feeling honey, dat krijg je als je ’s nachts slaapt. Een nat lapje over haar toet en de dag is begonnen. En waarom ook niet, de zusjes gaan lekker rolschaatsen, willen nog tekenen en hebben eigenlijk geen tijd voor school. We moeten nog haasten, de wensen over hun haardracht liegen er niet om en veranderen om de minuut. Met name Pien: “Mam, ik wil staartjes zoals vriendinnetje S., wil je haar mama even bellen?” Of: “Mam, ik wil krullen, kan je die even maken?” “Ik wil nu een tijgerstaart, ohnee toch liever een haaienstaart.” Als Pien tot drie keer toe haar staarten er uit heeft getrokken ben ik er wel een beetje klaar mee en dreig met de kapper.  Dat werkt. Nu is Pippie Pien samen met haar doorslaapzusje braaf naar school. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten