vrijdag 5 oktober 2012

Hieperdepiep


Morgen staat de verjaardag van vriendje  J op de agenda. Dat betekent dat de meisjes op vrijdag al helemaal hieperdepiep zijn. Overigens worden ze niet alleen opgewonden van feestjes, maar zelfs een boodschapje doen brengt ze al compleet in de feeststemming. Voor ons reden om komende evenementen zo kort mogelijk van te voren aan te kondigen. Dat heb je niet altijd zelf in de hand. Zo is het zondag feest op school en dat is het gesprek van de dag in de klas. Dus we tellen de nachtjes en vertellen honderd keer dat ze echt geen uniform aan moeten. En wij krijgen dagelijks te horen dat er een frietkraam is en een springkussen. Dus toen het schoolfeest vrijdagmiddag weer uitgebreid aan bod kwam was ik wel toe aan een ander onderwerp en heb ze verteld dat zaterdag het feestje van J is. Direct moeten alle stiften en kleurplaten op tafel, want er is werk aan de winkel. Na de productie van zo'n 45 tekeningen verzamelt Lot nog allerlei losse troep, denk aan steentjes, blaadjes, leeggelopen ballonnen en andere ondefinieerbare stukjes plastic.Als dat allemaal in een zakje zit met een strik erom heen zegt Lot stellig: "Ik denk dat vriendje J daar erg blij van wordt." Tuurlijk schat. 

En de avond ervoor ligt Lot natuurlijk weer ouderwets gezellig bij ons in bed de oren van ons kop te kletsen. Ok, we laten haar even stoom afblazen, maar dan ben ik het zat en vertel dat nu echt oogjes dicht en snaveltje toe tijd is. Even later hoor ik een diepe zucht: ”Maar mam, ik kan echt niet slapen hoor, ik kan alleen maar aan vriendje J denken… Is het echt nog maar een nachtje slapen? “ Ja lieverd en als je snel slaapt is het snel morgen. Helaas heeft Lot een eigen theorie: Als ik laat ga slapen is het ook snel morgen en gaat pas tegen 22 uur knock-out. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten