woensdag 24 oktober 2012

Juf aan de telefoon


De juf belt op. Dan schrik je toch even. Maar niets aan de hand. Ze informeerde ons over de komende ouderavond en omdat we een tweeling hebben mogen we twee tijdvakken blokken in de digitale agenda. Ook vraagt ze of ik op de grootouderdag een handje wil helpen. Tuurlijk. Tevens een goed moment om te vertellen dat we met maarliefst drie opa’s en en drie oma’s zullen komen. Juf is blij dat te horen, want dan zorgt ze ervoor dat de meisjes drie kunstwerkjes zullen maken en  voegt daar lachend aan toe dat dat voor Pien en Lotje geen probleem mag zijn. Ik had al eerder vernomen dat ze alle klasrecords verbreken als het gaat om de productie van aantallen kunst -en knutselwerken. Ik kan het alleen maar beamen en vertel dat het thuis niet anders is en dat er vanaf 7 uur ’s ochtends al druk wordt getekend en dat het na school vrolijk verder gaat. En, altijd leuk om te horen dat de juf ons Pien en Lot zo’n aangenaam gezelschap vindt, dat ze de hele dag lachen en veel vertellen. Zo vond juf het erg grappig dat de meisjes op een dag enthousiast vertelden dat de havenmeester jarig was. Ik twijfel of ik zal vertellen dat Pien gisteren erg verdrietig uit school kwam. Ze had een paarse appel gekleurd, maar de juf had haar gezegd dat dat niet de afspraak was. De appel moest groen of rood zijn. Pien jammert dat ze paars zo mooi vindt. Thuis krijgt ze alle vrijheid haar onnavolgbare expressieve kunsten te etaleren en wij vinden alles prachtig. Lotjes commentaar wordt ingedamd en we vertellen dat iedereen zijn eigen stijl heeft. Gisteren heeft Pien nog een tekening gemaakt van het minuscule schaafwondje op haar knie. In Piens ogen is het schijnbaar een enorme kwetsuur, want haar tekening lijkt meer op een oorlogsgebied. Maar uniek is het wel. Blijkbaar zijn ze daar op school wat minder van gecharmeerd. 
Ach, we wachten de ouderavond af en ik ben benieuwd wat de meisejs op school nog meer rondbazuinen. Gezien het vrolijke en luchtige gesprek met de juf krijg ik niet de indruk dat we ons ergens zorgen over moeten maken. Word vervolg....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten