vrijdag 28 januari 2011

Wildplassen


Lot werd vanmorgen wakker en zei: “Lotje gaat niet naar school, Lotje gaat naar Amsterdam.” Klinkt goed Lot, maar we gaan fijn naar school.
Nu de meisjes echt goed gaan praten hebben we ze na enige training zover dat ze zeggen: “Lieve papa/mam, mag ik alsjeblieft dit of dat…” Te schattig, nadeel is alleen dat als ze het zo lief vragen dat je natuurlijk niets kunt weigeren. Ook niet opvoedkundig verantwoord, maar soit.
Goede inbreng van vriendin E. over dat timmeren trouwens. In Piens geval zou dat zomaar kunnen. Daarom was het even schrikken toen ik gisteren door de directeur van de school werd gebeld. Ik dacht, nu gaan we het krijgen, Pien timmert misschien wel die hele peuterklas kort en klein. Maar goed nieuws,  ze is gelukkig nog niet van school afgetrapt. Wel begon de directeur over zindelijkheid en vroeg zich af of we thuis alles er aan doen, want het is voor de juf natuurlijk niet te doen om 22 onzindelijke peuters te managen. Nee dat snap ik, het is met 2 koters al behoorlijk intensief.  Pien is natuurlijk een wildplasser pur sang, maar ik overtuig  meneer de directeur we doen echt ons best. Kijk maar naar Lot, zij is wel een brave potplasser.  Sterk argument al zeg ik het zelf. Daarom met de directeur harde afspraken gemaakt. 1. Pien krijgt een pamperverbod. (Ik wist eigenlijk wel dat de luiers niet op school mochten, maar met deze vrieskoude in combinatie met openluchtschool, smokkelde ik  toch een luier om Piens scharregatje, om zo haar weerstand niet op de proef te stellen). 2. Binnen 3 weken moet ze zindelijk zijn….  Tuurlijk geen probleem… 
En eerlijk is eerlijk we doen echt ons best. Ons leven speelt zich grotendeels af op het toilet… Als de een moet, moet de ander ook. Zit Pien te plassen op de grote wc, draait Lot een flinke drol ernaast op het potje. Is ze klaar moet die shit natuurlijk het  liefst door Lot zelf direct in de plee gegooid worden, terwijl Pien er nog op zit. Get the picture?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten