maandag 1 oktober 2012

Slaap wonder!!!


1 Oktober 2012, een memorabele avond! Ons Lotje is zojuist om 20:30 uur in slaap gevallen in haar eigen bed. Ja, je leest het goed. In haar eigen bed. Ik kan me niet meer herinneren wanneer dit voor het laatst is gebeurd. Beetje jammer dat ik nog een kater van zaterdag heb, anders had ik zeker even geproost op dit heugelijke feit.
En als je me nu vraagt hoe we dat geflikt hebben? Geen idee. Het was een avond als alle andere. Na het bad gaan de dames tegenwoordig nog even ballen met papa. Erg rustgevend voor het slapen gaan, NOT. Daarom mochten de meisjes nog even een filmpje kijken in Piens bed om een beetje tot rust te komen. Manlief en ik drinken een kopje koffie, komen in de kinderkamer en Pien ligt al te tukken. Mooi, one down, one to go. Snel samen met Lotje in ons bed gaan liggen, waar ze de oren van mijn kop kletst en zegt zoals altijd: “Als jij me nu op mijn rug kriebelt ga ik lekker slapen.” Vervolgens krijg ik nog wat kriebelcommando’s: “hoger” en “lager” en slapen ho maar. Uiteraard geef ik regelmatig het commando: ‘Oogjes dicht en snaveltjes toe’. En ik eindig met: ‘als je nu niet stil bent leg ik je in je eigen bedje’. So far nothing new.  En opeens zegt Lotje: “Ik denk dat ik maar even in mijn eigen bedje ga liggen…” Ik neem het niet serieus en vraag voor de grap of ik even mee zal lopen? En Lotje zegt: “Kom mee mam, we gaan…” Zo gezegd zo gedaan. Ik geef haar een dikke kus, en zeg ‘slaap lekker schatje’ en verwacht haar binnen een minuut weer op onze kamer. Manlief zegt stellig dat ze vast ligt te slapen en ik zeg ‘yeh right’. Maar toen we even gingen gluren lag madame werkelijk te slapen. JOEHOE!!!  Even een reality check. Het was een heel druk weekend met weinig slaapuren voor de meisjes. Ook weet ik uit ervaring dat één zwaluw nog geen zomer maakt. En om teleurstellingen te voorkomen heb ik de doorslaap-deadline op hun 18e jaar gezet, alles eerder is meegenomen.  Desondanks geniet het domme blondje in mij van het moment, morgen weer een dag….


Geen opmerkingen:

Een reactie posten