zaterdag 7 januari 2012

Kerstvakantie


Hier was het even erg rustig, de dames zijn net thuis van een logeerpartijtje bij mijn ouders. Hadden we al eerder deze week willen doen, maar onze auto heeft de barre tocht naar Twente, waar we oud&nieuw vierden, niet overleefd. In zoverre, we zijn veilig thuisgekomen en nu staat de wagen te wachten tot ie volgende week weer in de revisie mag. Zwaar klote, maar ik heb de auto van mijn pa meegenomen, dus we zijn weer mobiel. Joehoe!!
Verder een vrij rustige kerstvakantie achter de rug, met als hoogtepunt ons tripje naar vrienden in het lekker centraal gelegen Haaksbergen. Ze hebben twee zoontjes van 6 en 9 jaar, maar dat ging prima met onze meisjes. Ze voelden zich meteen thuis. Ja waar niet. Alleen die jongens houden natuurlijk van vuurwerk. En de girls hebben ze een paar keer gevraagd of ze nu niet eens klaar waren met al die plofjes… De mama van de jongens  vond het ook wel gezellig om wat girlpower in huis te hebben tussen haar mannenbestaan. Meisjes voelen dat feilloos aan en maken daar natuurlijk slinks gebruik van. Dus na het diner:  “Tante K. heb jij een bad? Ja. “Oh mogen we je bad even zien?” Tuurlijk. “Dat is wel een erg mooi bad zeg!” Dankje. “Mogen we even in jouw badje spelen?” En jahoor daar zaten die twee lekker te bubbelen op oudejaarsavond... 

Verder zijn we lekker door de vakantie heen geknutseld, geschilderd, geknipt en geplakt. En gerolschaatst natuurlijk, want die hadden we onder de kerstboom gelegd. Pientje Ritsma gaat als een speer, Lot ook een versnelling lager en het liefst aan de hand…  
Maar met name hun eigen fantasie rollenspellen waren favoriet. Pien pakt zogenaamd iets uit haar hand en legt het voorzichtig op mijn hand en zegt: “Mam, wil jij even letten op mijn kleine vriendje de ossenpikker…” Inmiddels kijk ik nergens meer van op en antwoordt: “Tuurlijk schat, wil ie ook nog iets eten? “Neehoor, ik heb net voor hem gekookt…” Even later is Lotje in de rol van ossenpikker en vraagt of ik dan mama-ossenpikker ben. Tuurlijk schat. Pien upset, want die is in haar rol van Kerstman (ja nog steeds!) en vindt dat ik mama Kerstman moet zijn. Gelukkig zijn ze even later beiden een poesje en ben ik mama-poes. Problem solved. Maargoed tussendoor hebben ze nog even met oma gesproken aan de telefoon. “Ja, oma, ik ben vriendje ossenpikker…” Huh?! Ja mam, wacht maar tot ze komen logeren, dan wordt alles duidelijk… en inderdaad met het oog op hun bezoek aan de kinderboerderij zijn Pien en Lot nu een geit en een schaap. Enfin, ze zijn lekker bezig. Maar ben benieuwd hoe dat straks op school moet. Het eerste probleem diende zich al aan. De eerste uitnodiging voor een kinderpartijtje (Ja het gaat beginnen…), beiden een eigen kaart. Welke kaart is van wie, ik zal het even voorlezen. “Hoi Pien…” Kon de zin niet afmaken, want Pien meteen, “Maar nee dat klopt niet, want ik ben de Kerstman….” Ja, maar dat weet Lisa toch niet tut hola…. Nee mam, ik ben de Kerstman! I rest my case…
Je begrijpt dat we wel even hebben genoten van onze tijdelijke kinderloosheid…



En trouwens nog een leuk nieuwtje: Pien en Lot hebben gezamenlijk besloten dat ze nu echt geen pamper meer nodig hebben voor de nacht. Onder het mom van “Wij zijn al heel groot en hebben echt geen pamper nodig, echnie!” En wonderwel komen ze droog de nacht door.
En tsja sommige dingen veranderen niet, ook niet in 2012… het is nu 22:00 uur en de enige die slaap is de hond. Tijd voor actie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten