woensdag 15 februari 2012

No show


Vandaag is de dag dat ze op school hun stewardesspakjes aan mogen. Beetje lastig uitleggen dat ze toch eerst hun schooluniform aan moeten en dat de grote verkleedpartij in de klas gaat plaats vinden. We parkeren de auto en Pien zegt stellig: “Mam, ik blijf in de auto!” Mm dat is geen goed teken. Ik krijg Pien toch zover dat ze mee gaat om Lot te brengen, omdat ik haar natuurlijk niet alleen in de auto achter laat. Onderweg vertel ik wat een mooie dag het gaat worden, feest op school en leuke pakjes aan, maar zodra de schoolpoort in zicht is houdt Pien halt, niet van plan nog een centimeter te verschuiven. “Ik wil niet naar school, ik ga niet, ik wil naar huihuis…” Weer die dikke tranen. Gelukkig is papa mee en neemt Pien op zijn arm en trakteert haar op troostende woorden. Lot is niet meer te houden en rent zonder Pien naar de klas. Meester G. wil Pien graag over nemen en naar de klas dragen, maar ook daar wordt ons schatje  niet vrolijk van. Manlief en ik kijken elkaar aan en besluiten ons kleine meisje mee naar huis te nemen. Ach, ze moet nog zo lang naar school. In Nederland gaan de kinderen pas met 4 jaar, dus what the heck. Pien weet niet hoe snel ze in ons bed moet kruipen om lekker naar ‘Winnie de Pony’ (=My Little Pony) te kijken. Rond het middaguur kom ik met Lot thuis, uiteraard in haar Doradess-outfit. Pien pakt haar jas en zegt: “Ik wil naar school!” Helaas Pienemien de school is gesloten, woensdag half dagje…en daar komen ze weer die dikke tranen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten