dinsdag 14 februari 2012

Doradess


Vandaag mocht Pien echt haar spalkje gaan passen in Antwerpen. “Mam, dan moet ik wel mijn prinsessenjurk aan hoor.” Sorry lieverd, maar je gaat daarna door naar school dus dat kan niet, hup schoolpak aan. Morgen wordt het een verkleedpartij op school…
Twee uur later dan gebruikelijk breng ik de meisjes naar school. De dames van het school- secretariaat zeggen vrolijk. “Goedemorgen Pien, goedemorgen Lotje!” Respect voor deze dames, want er zitten wel 800 kindjes op school. Op weg naar het klasje komen we zorgmeester G. tegen, die aanbiedt om de meisjes naar hun juf te brengen. Pien die altijd met zoveel plezier naar school gaat, gaat nu met de hakken in het zand. “Nee, nee, bij mama blijven.” Sorry meester G. , ik had ze inderdaad beloofd naar het klasje te brengen, dus geen zorgen ik breng ze gewoon verder. We komen bij de juf aan en het drama is compleet. Pien gaat op de grond liggen: “Ik wil naar huihuis…!!” Tranen biggelen over haar wangen. Mijn moederhart breekt en ik zwicht bijna om mijn schatjes lekker mee naar huis te nemen en de hele dag te knuffelen. Maar ik geef nu een knuffel en een paar dikke zoenen en loop verdrietig weg. Ik weet dat ze me binnen vijf minuten vergeten is en fijn aan het spelen is, maar toch….
En jahoor, een paar uur later haal ik twee vrolijke vrouwtjes van school, die me blij begroeten: “Hallo mama-kikker en hallo mama-ezel.” En voor ik het weet zijn ze zoals elke dag dwars door elkaar heen aan kwekken  wat ze allemaal gedaan hebben op school. Een ding is duidelijk, morgen een belangrijke dag, want ik het kader van carnaval gaan ze woensdag verkleed als doradess (=stewardess). Weken geleden heb ik al blauwe hemden meegegeven, zodat ze op school zelf hun pakje maken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten