woensdag 30 januari 2013

Mama moet opzouten


Door alle weeralarmen is tot twee keer toe de logeerpartij van opa en oma geannuleerd. Uiteraard hebben meisjes hierom wel een traantje weggepinkt. Gelukkig zijn ze nu 4,5 jaar en lukt het steeds vaker situaties uit te leggen, die ze vervolgens ook nog begrijpen. Natuurlijk niet als wij het slechte nieuws brengen, want dan is het drama. Maar als Pien even later met oma aan de lijn is vertelt ze: “Oma, jammer dat je niet kan komen. Nee het is echt slecht weer, veel sneeuw en heeel glad. En tsja, het is echt te ver lopen…” En dan lijkt het net of ik mezelf hoor praten en zegt Pien stellig: “Ik ben helemaal klaar met die sneeuw!!”

Maar goed nieuws. Mama en de meisjes gaan morgen bij opa en oma in Den Haag logeren. De meisjes zijn helemaal blij en zijn druk bezig met uitzoeken van diverse roze creaties om mooi bij oma te verschijnen. Pas als Lot in bed ligt heeft ze door dat deze logeerpartij anders is dan anders. “Mam, jij gaat toch niet bij oma logeren?!” Ja, dat is wel de bedoeling. En Lot reageert zuchtend: “Nee mam, echt niet hoor. Kan je niet lekker op de boot gaan slapen?” Nee schat, dat is een beetje koud. “Oh, je kan natuurlijk ook gewoon thuis gaan slapen.” Zou kunnen, maar vind het niet zo gezellig om 3 dagen alleen te zijn. “Mmm, nou ik denk dat je toch maar op de boot moet gaan slapen.” Ik dacht het niet en weet je, ik zal zoveel mogelijk weg zijn, dan heb je geen last van me…. Lot moppert nog een beetje door en als klap op de vuurpijl laat ze nog even weten dat ze het wel heel fijn zou vinden als ons hondje Lief wel bij oma mag blijven. Nou breekt mijn klomp. De hond wel en ik niet?!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten