woensdag 30 januari 2013

Ik wil verder zwemmen!!


Woensdagmiddag tijd voor de zwemles. Daar worden de meisjes vrolijk van. Vandaag wordt er gezwommen met kleren aan. Er zit een oude legging en t-shirt in de tas, maar daar nemen onze diva’s geen genoegen mee. Het moet vooral erg roze en superleuk zijn. Gelukkig staan vriendin J en haar mams opeens voor de deur en bieden de nodige afleiding. Mama J vertelt dat haar dochter onze meisjes zo gemist heeft tijdens hun vakantie. Heel aandoenlijk. We kletsen gezellig en moeten dan snel haasten voor de zwemles. Bij binnenkomst staat er een enorme rij voor de kassa en ik besluit dat kaartje later wel te kopen, want eerst moeten er nog heel wat lagen kleding uit en aan. Gelukkig werken de meisjes lekker mee. NOT! Zwetend breng ik ze keurig op tijd bij de badmeester en zwemmen maar. Ik loop terug en bij de kassa zie ik een enigszins gestreste bevriende schoolmama met haar tweeling. Ze is heel braaf in die lange rij gaan staan. I know the feeling, dus ga ik alvast haar meisjes omkleden. Als we in het cafetaria even zitten uit te puffen besluiten we dat onze mannen volgende week een zwembeurtje mogen overnemen. Als de les bijna ten einde is gaan we richting het zwembad om onze onderkoelde schatjes op te vangen. Mijn hart maakt een klein sprongetje, want ik zie geen Pien of Lotje in het bad, ook niet in de douche, maar gelukkig wel op het toilet. Lotje huilt tranen met tuiten. Ze krijgt haar natte kleren niet meer aan. En het drama wordt alleen maar groter als ik vertel dat de zwemles is afgelopen. “Ik wil nog verder zwemmen!!!!!” Ja schat, volgende week. Ik zal iedereen de verdere details besparen, maar deze huilbui heeft tot we thuis waren geduurd. Ik troost me met de gedachte dat er ook kindjes zijn die huilen, omdat ze niet willen zwemmen…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten