dinsdag 4 september 2012

Zware start


Pien wordt wakker en begint te huilen. Dat is niets voor ons vrolijke ochtendvrouwtje. “Wie heeft mij een andere pyjamabroek aangedaan?? Ik wil mijn leuke pyjama met sterren aan!!!!” Pien kan zich werkelijk niets meer herinneren van het plas-incident van gisteravond en we proberen haar heel subtiel uit te leggen wat er gebeurd is. Heel voorzichtig, want in haar broek plassen vindt ze werkelijk verschrikkelijk. Maar mevrouwtje blijft luidkeels volhouden dat ze haar mooie pyjama NU aan wil. Ok, dan krijg je de ruwe versie: plas, nat en in de was… Lot is inmiddels ook wakker geworden van al het tumult: “Wat is er aan de hand met mijn zusje…. Waarom ben je zo verdrietig?” Pien vertelt het verhaal en Lotje zegt kalmerend: “Maar dat is toch helemaal niet erg, mama gaat hem wassen en dan kan je hem vanavond weer aan. Zullen we beneden samen spelen?” Dezelfde uitleg heb ik vijf minuten geleden ook gegeven, maar een zusje van vier, maakt blijkbaar meer indruk. Prima, tijd voor koffie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten