maandag 17 september 2012

Fysio enzo


Na die lange zomer op de boot, was het weer de hoogste tijd om met ons Pien naar de fysio te gaan. Uiteraard Pien de ochtend ervoor al geestelijk voorbereid, waarop Lot standaard duidelijk maakt dat ze ook mee wil. En vervolgens op zoek gaat naar littekens op haar lichaam, waarvoor een bezoek aan de fysio echt nodig is. Aangezien de ervaring leert dat Lot meenemen niet erg handig is (understatement), komt manlief met het lumineuze idee om samen Lot klusjes te doen als ze thuis is. Lotje droomt meteen weg bij het idee om samen met paps de badkamer te poetsen of de ramen te wassen. Ja het is echt waar, Lot vindt het heerlijk om behulpzaam te zijn in de huishouding. Pien is met andere dingen bezig. “Mam, ik denk dat de fysio mij wel heel erg gemist heeft.” en “Ga je vragen of ik weer op de loopband mag?” Tuurlijk schat.
Een paar uur later haal ik de meisjes uit school en zoals altijd kletsen ze dwars door elkaar heen om te vertellen over hun avonturen op school. Geen touw aan vast te knopen. Tussendoor roept Lot: “Stil Pien, nu wil ik wat vertellen!!” Het is ook best lastig om het volume van Pien te overstemmen, maar door al het gekwetter heen maak ik op dat er een vriendinnetje  jarig was en dat er is getrakteerd. De meisjes toveren beiden een zakje snoep uit de boekentas en beginnen te smikkelen. Al die kleurstoffen beginnen te werken als ik met Pien bij de fysio ben beland en het is een helse klus om haar op de gewenste momenten stil te laten liggen. Pien heeft natuurlijk veel te vertellen over de zomervakantie en wil daarbij de fysio in zijn ogen kijken. Keurig, zoals we haar dat geleerd hebben, maar niet zo praktisch als je op je buik moet liggen. Aangezien Pien alles zelf wil doen en dus ook geen handje wil geven als de loopband op volle toeren draait, staan de fysio et moi in de aanslag om haar op te vangen. Wonderwel, gaat alles vlekkeloos. We maken een afspraak voor komende donderdag en Pien neemt zoals altijd een paar visitekaartjes mee van bedrijven die via de fysio reclame maken. Meestal neem ik die bij de volgende afspraak weer mee terug, maar manlief vond bij het uitmesten van de auto eens een kaartje van een privé detective. Dat was even schrikken, maar gelukkig bevestigde Pien mijn verhaal…

Eenmaal thuis blijkt dat Lot na school direct op de bank is geploft en niet in staat was om met papa klusjes te doen. Ik ga koken en Lotje is ineens uit haar ‘after-school-dipje’. “Maham, ik heb nog helemaal niets gedaan, ik ga je nu helpen!” This is not the moment, maar ik zeg ‘fijn schat, maar ik ga lekker koken, dus misschien kun je een mooie tekening maken?’ Terwijl ik in de pannen roer gaat Lot de vieze vaatwasser uitruimen, doet een poging het record ‘hoeveel blokjes passen er in de machine’ te verbreken en  pakt een spray om de kastjes onder het fornuis te poetsen. Ondertussen moet ik acrobatische toeren uithalen om in de buurt van mijn pannen te komen. En als ik klaar ben om de bordjes op tafel te zetten, moet ik eerst de tafel ontruimen, want ons behulpzame Lotje heeft zich daar net geïnstalleerd met zo’n 20 blaadjes en 25 stiften om, je raad het al, te gaan tekenen…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten