donderdag 13 september 2012

Middag humeurtje?


De meisjes hebben er bijna een volle schoolweek op zitten…I love school!! De girls vinden het ook vet cool, maar zijn echt gesloopt als ze thuiskomen en een tikkie prikkelbaar. Daarom dacht ik gisteren, neem de dames mee naar de bakker, dan mogen ze een muffin uitkiezen. Na lang beraad kiest Lot de muffin met aalbesjes en Pien gaat voor een groen geval met een muntblaadje erop. Ik vraag, misschien heel naïef, aan de bakker of dat ding naar pepermunt smaakt, maar het blijkt een Mojito muffin te zijn. Voilà, na Baco en Bloody Mary is Piens woordenschat uitgebreid met Mojito. Altijd handig. Ik kan nog net voorkomen dat die dingen in de auto verorberd worden. Eenmaal thuis is het hap, slik weg en de woensdagmiddag kan beginnen. Blijkbaar heeft Pien haar oren op school laten liggen, want ze luistert voor geen meter en wekt ook geenszins de indruk dat ze ons hoort praten. Heel irritant. Vervolgens gaat madame naar boven om haar schooluniform te verruilen voor een sportieve outfit. Ik ben iets te laat en de complete inhoud van haar kast ligt op de vloer. We geven haar een reprimande en de opdracht tot opruimen. Pien geeft geen gehoor. Ga er dan maar eens even over nadenken op je kamer. Na deze afkoelperiode verloopt de rest van de middag verder smooth. Pien maakt vele springuren op de trampoline en wisselt daarbij om de vijf minuten van schoenen en komt tot de conclusie dat haar roze snowboots toch echt het fijnste springen. Beetje jammer dat ik net die ochtend de garderobe heb opgeruimd en daar nu weinig meer van te zien is. Ach ze is lekker bezig, totdat we gaan eten…. We zitten allen aan tafel en Pien krijgt een ingeving: “Ik ga nu mijn mooie pyjama aan doen” en rent naar boven. Ho ho, als je nu naar boven gaat mag je daar blijven en direct zonder eten naar bed. Weer zero reactie van Pien. Zoek het maar even uit, wij gaan eten. Na een tijdje zijn we het zat en spreken Pien ernstig toe en halen haar onder luid protest naar beneden. Want zonder eten naar bed is natuurlijk geen optie. Vervolgens eet ons schatje braaf haar bordje leeg eet. En ons Lot is asociaal brutaal en bemoeit zich met de opvoeding. “ Zeg, doe niet zo vervelend tegen mijn lieve zusje. En ik ga straks toch lekker met Pien in badje!” Maar ondanks het middaghumeurtje hebben we weer een nieuw slaaprecord. Voor 20:20 uur knock out!!! Beetje jammer dat ik de halve nacht met Pien in de weer ben geweest. Ze had beenpijn. Die arme schat kon daar ook niets aan doen, maar haar lijden gebeurde op zo’n hoog volume, dat ik mijn oren ook wel even uit had willen zetten.

Overigens is met de oren van Lotje niets mis. Sterker nog, zelfs als ze slaapt hoort ze alles. Het was ons op de boot al opgevallen. Meestal is Pien al eerder wakker en ligt ons slaapmonster Lot nog in een diep coma. Maar dan komt havenmeester Kees met de vraag of de dames komen helpen de vlaggen te hijsen. Vervolgens horen we de schorre stem van Lot: "Stop!! Wacht op mij, wacht op mij, ik wil ook de vlaggen hijsen!" Dan hijsen we een verkreukeld Lotje snel in haar zwemvest zodat ze geen seconde mist van dit spektakel. Laatst namen we de proef op de som. We reden naar de boot met twee slapende vrouwtjes achter de auto. Manlief zei hardop: "Wie heeft er zin om te zwemmen en van de boot af te springen?" En Lot reageerde prompt: "Wacht op mij, ik wil ook zwemmen!!" Vervolgens kijkt ze wazig om zich heen, ziet dat ze in de auto zit en tukt verder...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten