vrijdag 28 februari 2014

MEGA Carnaval

Hét hoogtepunt van het schooljaar is aangebroken. De enige dag waarop de meisjes geen uniform aan moeten: Carnaval! In de weken voorafgaand aan dit spektakel is natuurlijk al uitgebreid gesproken over ‘what to wear’. Elke dag weer een nieuw idee: Winx fee, Tinkerbell, Barbie, ballerina zeemeermin, prinses, etc. Uiteindelijk leek Mega Mindy toch de hoofdrol te gaan spelen. Dagelijks spelen ze deze superheldin na met hun Zwarte Pieten-cape. Aangezien de lente in aantocht is en ik wel klaar ben met onze wintervriend Piet, besloten om die twee mega roze pakken bestellen. Onze twijfelkont Pien was meteen overstag, maar ons Lot is lastminute toch omgetoverd tot Doornroosje. 

En dan is het ochtend. Vorig jaar heeft Pien de nacht ervoor amper geslapen en was om 6 uur klaar voor de verkleedpartij. Dit jaar sta ik om 6:30 uur paraat en zijn mijn schatjes niet wakker te rammen. Tegen 7:30 uur zijn ze eindelijk beneden. Eerst flink wat lagen thermisch ondergoed, dan wat flinke lagen make-up en dan de gele haarspray. Enfin, ik heb nu nog gele handen, maar die haren zijn niet verkleurd. Dat mag de pret niet drukken. We komen net op tijd op school en het is daar een gezellige boel. 




Dan snel naar huis, want ik heb beloofd nog 25 pannenkoeken voor school te bakken. Dat zie ik even niet zitten, dus ik warm vrolijk 25 voorgebakken Appie pannenkoeken op en ben erg content met het resultaat.
Om 12 uur haal ik onze schatjes weer op en ze zijn niet mee naar huis te krijgen. Het klimrek is vrij en daar moeten eerst nog wat koprollen op gemaakt worden. Lot haalt acrobatische toeren uit met haar hoepeljurk, maar natuurlijk lukt het. Uiteraard nog wel een paar keer door het zand gerold. Even later neem ik twee zanderige, of liever gezegd modderige vrouwtjes, mee naar huis. 



In de tuin staat oma ons al op te wachten. Tot grote hilariteit heeft ze een felgroene pruik opgezet. Ik kom niet meer bij, maar Lot en Pien zien het als de normaalste zaak van de wereld. Natuurlijk krijgen Pien en Lot ook een pruik en ik wil dit unieke moment graag vastleggen. Oma sputtert nog een beetje tegen, maar helaas…..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten