zondag 16 februari 2014

Fiets diva's

Het is weer zover... Een slome zondag zit er niet in. De meisjes hebben teveel energie en die moet eruit. Papa komt met het fantastische idee even te gaan fietsen. Voor de diva's het startsein om de perfecte fietsoutfit te selecteren. Even later verschijnen ze in een schitterende roze prinsessenjurken, die zelfs koningin Maxima doen verbleken. Natuurlijk vertel ik dat de prinsessen er oogverblindend uit zien, maar voel me wel een spelbreker als ik duidelijk maak dat dit niet de meest praktische fiets outfit is. Het duo vertrekt naar boven en na een half uur ga ik maar eens een kijkje nemen. Ik word enthousiast begroet: "Kijk eens mama, dit is toch echt de perfecte fietsjurk!!! Zo worden we zeker fietskampioen!!" Enigszins afgeleid door de volledige inhoud van de kast die weer op de grond ligt, zie ik opeens twee blije gezichtjes boven twee smetteloos witte trouwjurken. Pap's voetbaltrofee al in de aanslag. En denk: 'ach waarom zal ik nu weer de pret verstoren...ga maar snel fietsen, dan heb ik mooi even tijd om de naar de vloer te zoeken die onder die berg kleding ligt....'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten