dinsdag 10 september 2013

Hockey met een stokkie

In de auto op weg naar de fysio help ik de meisjes herinneren dat morgen de eerste hockeytraining begint. Lot maakt zich zorgen, omdat ze nog nooit gehockeyd heeft en niet weet hoe het moet. Pien daarentegen is er van overtuigd dat ze het heel goed kan. “Ja mam, ik heb namelijk gezien hoe dat bij Dora ging. Dan sla met een stok tegen de bal en dan moet ie over het net heen en dan heb je een honkrun.” Ik probeer uit te leggen dat ze waarschijnlijk honkbal bedoelt, maar ik kan net zo goed tegen mijn ruitenwissers praten. Ook Lot is zichtbaar opgelucht dat ze weet welke sport ze gaat beoefenen en praat het honderd uit over hoe hoog ze die bal wel niet gaat slaan. En ook Pien ziet het helemaal zitten. Ik vrees het ergste en kan niet laten te vertellen hoe hard die HOCKEYbal is en dat die bal vooral dichtbij de grond moet blijven, maar dan zijn we op plaats van bestemming. ’s Avonds in bed maakt Lot zich vooral zorgen over of haar hockey-outfit wel in orde is. En als ik Pien goedenacht wens vertelt ze hoeveel zin ze heeft in ‘honkrun’. Prettige wedstrijd trainer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten