maandag 2 september 2013

Beschermengel

De meisjes komen thuis na de eerste schooldag en zijn uitgeput. Het was leuk, maar ze hebben vooral honger. Ik ga direct koken en parkeer de meisjes voor de TV. Meer zit er niet in vandaag.
Het is muisstil dus ik ga even checken of het goed gaat. Ik zie de meisjes heel lief dicht bij elkaar zitten. Ik werp een blik op het scherm. Shit ze kijken naar Winx. Het lijkt een gezellig filmpje over meisjes met vleugels, maar er spelen wel een paar duistere figuren in mee. We hadden er een dvd van, maar die heb ik onlangs onklaar gemaakt, omdat Pien er serieuze nachtmerries van krijgt. Dan ploft ze 's nachts  in mijn bed en vertelt angstig dat ze de 'Twix' in haar ogen ziet en dan heb ik de rest van de nacht een onrustig meisje in mijn armen. Daarom vraag ik voorzichtig of het wel verstandig is hier naar te kijken....? Volgens Lot is het geen probleem: "Kijk mam, ik bescherm Pien. En als het erg spannend wordt zeg ik dat ze haar ogen dicht moet doen...." Pien bevestigt dit verhaal en zegt dapper: "Ja mam, Lotje zorgt goed voor me en nu durf ik echt naar deze film te kijken....! Ik heb zo mijn twijfels, maar loslaten schijnt ook te horen bij opvoeden. Desondanks ga ik in dubbel tempo ons avondmaaltje fabriceren. Hoe eerder ze bij die film weg zijn hoe beter....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten