woensdag 19 oktober 2011

Toneel trauma


Het ochtendjas mysterie is vandaag opgelost door Lot. Ik vroeg of de juf deze nog droeg vandaag. “Nee hoor,” zei Lot, “Juf had gewoon een lang vest aan”. (En Lot kan het weten, ze heeft de hele ochtend bij de juf op schoot gezeten. De meisjes hadden een toneelvoorstelling, maar Lot was bang  ‘van die grote meneer’.) Gelukkig maar, want we hebben volgende week weer een oudercontactmoment en zou ik zomaar in de verleiding kunnen komen… en voor je het weet ben ik die moeder van die andere planeet.
Ik ga eens even wat doen, want we zijn tot 21.30 bezig geweest met Lot, die natuurlijk niet kon slapen, na deze traumatiserende ochtend. Pien heeft overigens erg veel plezier gehad en zong vanmiddag alle liedjes nog een keer na (tot grote ergernis van Lot). En om het nog even aan te dikken heeft Pien minstens 25 x verteld: “Jaha, Lotje was bang, Lotje moest wenen. Ikke niet hoor.” Fijn Pien. Nu heb ik op internet eens gekeken wat de meisjes voorgeschoteld hebben gekregen, het zag er allemaal even vrolijk uit, maar ik moet wel zeggen dat een van de spelers erg op Arnold Schwarzenneger lijkt. En daar heeft Lot echt problemen mee. Zelfs toen ze hem als baby een keer op tv zag, was het meteen janken. Tsja…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten