maandag 17 oktober 2011

Ochtendjas mysterie


Schuif net met een bakkie het kantoor in na een sessie ‘terug in je bed’.  Ligt eindelijk iedereen tegelijkertijd erin, moet ik ons hondje weer uit Lotjes bed plukken. Lot die bij mijn entree standaard zegt: “Mam, ik moet je iets vertellen… “ En vervolgens een enorm tijdrek zwamverhaal ophangt over haar avonturen in de zandbak. Vervolgens is Pien natuurlijk weer uit bed gekropen, dus weer terug naar haar kamer en je raad het al: “Mama, ik moet je iets vertellen…” Oja? “Ja, ik ga dus in mijn bed blijven, dan ben ik morgen uitgerust, gaan we naar school, ga ik eerst slapen, dan kruip ik bij jou in bed, dan gaan we koekjes eten, schoolpakken aan, etc etc.” Goed idee Pienemien, laten we beginnen met in bed blijven.
Wel interessant was het verhaal over de juf. Volgens Pien draagt zij een groene ochtendjas, zonder strepen. Dat is zo’n gevalletje lastig te verifiëren, ik vermoed dat ze een groen vest met ceintuur aan had vandaag, ik zou het eigenlijk wel willen weten, maar om de goede sfeer te behouden doe ik geen navraag.
Voordat ik oeverloos door doos over alles wat mijn kiddo’s uitkramen… (als ik alles zou opschrijven zou de Trilogie van Stieg Larson er wat dunnetjes bij staan onze boekenkast).
Wat ik eerder vergat te vertellen is dat we een doopdatum hebben, op zondag 6 november zetten we onze volgende stap in de Vlaamse inburgering.  Ben overigens erg benieuwd hoe de pater reageert wanneer onze vrome vrouwtjes met hun felgroene kikkerduikbrillen verschijnen in de kerk. Die liggen al weken standby, want de meiden zijn er heilig van overtuigd dat er in de kerk een zwembad is. En Pien wil dus echt geen water over haar koppie… tsja… we hebben nog wat voorbereidingstijd gelukkig. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten