zaterdag 21 november 2015

Victorie !!

De meisjes spelen vandaag hun laatste hockeymatch van 2015. Dit seizoen nog een wedstrijd gewonnen. Het stormt, regent en sneeuwt, nog voordat de match begint zijn de speler en supporters volledig verzopen. De meisjes hebben het koud en vooral Pien staat te klappertanden. De meisjes die reserve staan, bibberen van de kou en proberen zich aan ons op te warmen. Pien en Lotje stoppen hun ijskoude handjes onder mijn jas en onder mijn trui. Alsof iemand een pak ijsklontjes op mijn buik legt. Aaahh!! Helaas ben ik inmiddels tot op mijn ondergoed natgeregend en straal weinig warmte uit.



Binnen 15 minuten staan we met 0-6 achter. We overwegen zelfs de wedstrijd af te blazen, maar dan begint ons team te scoren... en tien minuten later is het 6-6. Ongelooflijk! We hebben nog geen match gewonnen dit jaar, maar nu zijn we dichterbij een overwinning dan ooit. We staan te joelen en te schreeuwen langs de kant. Na wat verstoorde blikken van de tegenpartij, excuseren we ons en leggen uit dat we dit nog nooit hebben meegemaakt. Gelukkig reageren ze erg begripvol. En dan scoort Lot haar eerste goal. Als een ware prof rent ze naar de zijlijn en deelt high fives uit aan haar fans. Ik voel dat haar handje bevroren is, maar ach Lot is happy. En alsof een gelijkspel al niet wonderlijk genoeg is, weet ons team er nog 3 goals uit te persen. 9-6! Na afloop knuffelen en complimenteren we onze verzopen katjes. En ter verheuging van de feestvreugde komt de mama van ML met het lumineuze idee om het team mee te nemen en op te warmen in hun zwembad. Daar zeggen we geen nee tegen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten