donderdag 16 januari 2014

Slaapwandelen?!

En dan is het tijd om naar bed te gaan. We hebben onlangs besloten Lot maar weer in ons bed te laten inslapen. Niet zoals het zou moeten, maar we zijn niet fit genoeg om tot 22 uur met Lot en haar dramatiek in de weer te zijn. In ons bed slaapt ze binnen 10 minuten. Pien is het er vandaag niet mee eens. We weten allemaal dat Pien het beste slaapt in haar eigen bed, alleen zonder afleiding. Zelfs als haar zusje bij hoge uitzondering weer eens op haar kamer mag logeren wordt ze er naar een half uur keihard uitgeflikkerd, omdat madame Pien graag alleen wil slapen. Ons achterlatend met een ontroostbare Lotje. Maar vandaag gooi ik het over een andere boeg en vertel Pien dat ze de halve nacht bij me heeft gelegen. Liever gezegd op me heeft gelegen. Tot drie keer toe heb ik haar teruggelegd. Aangezien ik snipverkouden ben, leek het me niet gezond voor ons meisje. Bovendien deed ik geen oog dicht, want zo’n tenger vrouwtje wordt na een tijdje best zwaar. Pien ontkent stellig dat ze bij ons in bed is gekropen. Ik vertel het nogmaals, maar dan maakt ze me het ernstig duidelijk: “Nee mam, ik weet zeker dat mijn benen NIET naar jou bed zijn gelopen….” I rest my case en besluit me ook niet meer schuldig te voelen als ik haar terug leg. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten