maandag 20 januari 2014

Mannenwerk

Manlief heeft twee vrolijke vrouwtjes uit school gehaald. Ook al zijn ze kleddernat van de regen, ze kletsen vijf kwartier in een uur. Om de familie weer een beetje op temperatuur te krijgen staat er een kippensoepje klaar. Pien vraagt voor de zoveelste keer: “Wanneer leren wij nu eindelijk eens koken.” Uiteraard heb ik al honderd keer een antwoord op deze vraag gegeven, bovendien zitten er dagelijks twee keukenprinsesjes op het aanrecht om me assisteren. Maar voor ik kan zeggen: ‘The sooner the better’, zegt manlief: “Je kan beter vragen, wanneer leer je nu eens een boot schilderen.” Waarop Pien erg droog antwoordt: “Ja, maar dat is mannenwerk hoor papa.” Had zomaar mijn tekst kunnen zijn, maar in dit geval ben ik wel benieuwd waar het vandaan komt. …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten