vrijdag 24 januari 2014

Rijmoeder, hell of a job

Uiteraard gehoor gegeven aan de oproep om als rijmoeder te fungeren naar het zwembad. Het klinkt zo eenvoudig. Even wat kinders van school naar het zwembad vervoeren en vice versa. Inmiddels weet ik wel beter…. En, zoals ik al voelde aankomen, werd ik van rijmama direct gepromoveerd naar: aan -en uitkleedmama, billen-afveegmama, harenkam-mam en zoekmijnbroek-mama. Allemaal hetzelfde uniform is erg fijn, maar niet met 20 zwemkoters in een verkleedkotje. En daar waar sommige ouders even in het cafetaria mochten bijkomen van deze helse verkleedpartij onder subtropische omstandigheden, mocht ik natuurlijk blootvoets mee toezicht houden in het zwembad. Voor de zekerheid was ik mijn badpak natuurlijk vergeten. Dat was volgens de juf ook niet nodig. Enfin, 10 minuten later zag ik er uit alsof ik met kleren en al een bommetje had gemaakt. Maar ach, die vrolijke gezichten van die spetterende koters maken alles weer goed.




En dan is een half uur snel voorbij en rest ons de taak om 20 onderkoelde en heftig bibberende kleuters in rap tempo aan te kleden. Deze total body workout vraagt om een relax momentje, maar bij aankomst op school  zijn Pien en Lotje geenszins van plan de auto te verlaten. Beetje jammer, want ik heb een afspraak bij de kapper. Dusss gaan ze mee. Niet ideaal, maar mijn dreigementen vooraf (denk aan: we gaan naar jullie favoriete kapper met de discoballen, als je vervelend bent mag je hier nooit meer geknipt worden...) hadden effect. Toch zit je niet helemaal relaxed, daarom mocht ik mezelf trakteren op een nieuw topje voor de party op zaterdag. Het uurtje stilzitten is ruimschoots ingehaald in het boetiekje...  Gelukkig vonden de meisjes alles prachtig in de winkel. En bij alles wat ik aan deed: “Oh wat mooi mama, die moet je kopen…!” Dat compenseerde het stuiterballengedrag weer enigszins…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten