maandag 18 november 2013

Secret files van de Mol

En dan is het zondagavond. Na zo’n wild weekend zou ik het liefst in mijn joggingpak springen en  in bed voor de TV gaan hangen. Helaas is dat geen optie, want er rust een zware taak op mijn schouders. Molletje, de klasmascotte logeerde bij ons en hij moet morgenochtend, inclusief beeldrapportage en reisverslag weer op school verschijnen. Holy shit. Soms vraag ik me af of juffen zich beseffen wat een gedoe het is met dat beest. Komt gewoon onaangekondigd logeren, moet overal mee naar toe en op de foto. De kids zijn supertrots dat hij mee mag en na een half uur wordt hij in de hoek geflikkerd en zit ik rond middernacht een verhaal te bedenken en te freubelen met foto’s. Maar de oplossing is nabij. Dit weekend heb ik als een ware paparazzi de Mol in nogal compromitterende situaties vastgelegd. Ik overweeg de foto’s aan de juf te laten. Ik zal haar eens laten weten dat we die rokende en zuipende Mol uit de kroeg hebben moeten zetten. Dat beest heeft zo’n slechte invloed op onze brave kindjes, hij komt ons huis niet meer in.



Tsja en dan is het maandagochtend en Pien vraagt enthousiast naar de foto’s en het verhaaltje. En natuurlijk ligt er een printje klaar. Ik spuit een beetje Chanel 5 op de Mol om de kroeglucht te verbloemen en we gaan braaf naar school…. Neemt niet weg dat de secret files van de Mol paraat staan, er komt een moment....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten