zaterdag 18 augustus 2012

Geplet lieveheersbeestje


Ondanks de enorme verschillen kunnen onze meisjes het wonderwel goed met elkaar vinden. Lekker samen spelen, zwemmen, fietsen en ravotten. Maar soms zijn er momenten. Zo was Pien vandaag in een destructieve bui. Lot is nu eenmaal een natuurliefhebber en Pien heeft wat minder interesse op dat gebied. Zo vindt Lot het heerlijk om bloempjes (lees: onkruid) te plukken en insecten te vangen. Enfin, Lot had vol trots een emmer onkruid verzameld. Ze zet haar boeket aan boord en Pien kiepert het met dezelfde vaart weer overboord. Lot niet uit het veld te slaan en gaat vrolijk op zoek naar nieuwe bloemen. Ondertussen heeft Pien het lieveheersbeestje van Lot ontdekt. We hadden afgesproken dat Lot haar nieuwe vriendje aan in de haven mocht laten zien en dat we hem daarna weer terug in de bosjes zouden zetten. Enfin, op een onbewaakt ogenblik zie ik Pien boven op dat kleine insectje springen. Dus geef haar een reprimande en zeg dat ze (bij gebrek aan hoeken) maar even in de punt moet nadenken over haar zonden. 



Manlief vraagt wat er allemaal aan de hand is en ik vertel  dat Pien zojuist het lieveheersbeestje van Lot heeft vermoord. Manlief schiet in de lach en zegt dat ik de taal van mijn kinderen overneem. Dan komt Lot aan boord en vraagt waar haar kleine vriendje is. Ik zeg vraag dat maar aan zusje. “Piehien waar is mijn lieveheersbeestje?” Pien kijkt mij aan en zegt: “Zeg jij het maar mama….” Nee lieverd, dit mag je echt zelf vertellen. Dus Pien, die als ze denkt dat ze zachtjes praat nog 3 straten verderop te horen is, fluistert nu werkelijk, maar onverstaanbaar: “Die heb ik platgestampt…” Lot: “Wat zeg je?” Maar na drie keer herhalen is de harde boodschap duidelijk geworden en Lot valt snikkend in mijn armen: “Pien heeft mijn lieveheersbeestje vermoord!!!” Ik weet het lieverd en Pien heeft al straf gekregen en zal het nooit meer doen, hé Pien. Onder de indruk van het verdriet van Lot probeert Pien haar te troosten met een paar ‘sorry’s’ en heel veel kusjes, maar Lot moet er niets van hebben. Even afleiden dan maar: Hebben jullie zin om onze vrienden te zien? “Jaaaahhaaa!!!” Dan varen we nu naar de haven. “Joepie!!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten