donderdag 20 december 2012

Ogendokter


Eindelijk is de grote dag aangebroken. Vanavond is het feest bij tante A in Eindhoven. Maar voor het zover is eerst nog naar school. Pien is al voor de wekker wakker en begint meteen te tetteren. Belangrijkste onderwerp is dat ik niet haar zeemeerminnenpak mag vergeten, want dat wil ze aan op het feestje. Nadat ik haar zo’n 100x verzekerd en beloofd heb dat ik het mee zal nemen kan mevrouwtje ontspannen en gaat lekker rolschaatsen. Ons Lot is niet wakker te krijgen. Zelfs Pien krijgt het met haar zachte stemmetje en vele kusjes niet voor elkaar. Dus ik til een slapende Lot naar beneden en parkeer haar bij manlief op schoot, waar ze heerlijk verder snurkt. Ondertussen hijs ik Lot in haar uniform en begint ze langzaam tot leven te komen. We gooien er een snel ontbijtje in en Lot is eindelijk wakker. We racen naar school en de meisjes kletsen het honderd uit over het feestje vanavond. Uiteraard vertel ik nog dat er voor Pien nog een bezoekje aan de ogendokter in Antwerpen in de planning staat.

Ogendokter
Ruim driekwartier moet Pien ogentestjes doen. Hier komt haar ambitieuze en fanatieke karakter goed van pas, want ze is in opperste concentratie haar stinkende best aan het doen. Al haar inspanningen ten spijt komt de dokter met minder leuk nieuws. Waar ze eerder sprak over een latent lui oog, vallen nu termen als ‘afwijking in oogspier’ en mogelijk ‘opereren’. Wat? Dat hoor ik voor het eerst! Hoe waarschijnlijk is dat? De dokter spreekt over 50% kans op operatie en verzacht dit met kleine routine ingreep. Maar dan zegt ze iets waar ik van opklaar: “Het heeft vooral met de wilskracht van uw dochter te maken, is zij bereid moeite te doen om haar ogen goed te focussen…” Ok, dat zit wel goed met ons power Pientje…. Op naar het feessie! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten