vrijdag 28 december 2012

Menthol Poedersuiker


Gisteravond liggen we na alle spuugsessies met zieke Lot met een schone pyjama in een fris bedje. Het lichaam van Lot lijkt op een aardbei, want ze zit onder de rode vlekken. Het jeukt ontzettend. Ik moet haar kriebelen, maar niets helpt. Ik kon me die jeuk van de vorige roodvonk episode niet herinneren, maar vind een bus mentholpoeder, dus waarschijnlijk heb ik dat weggeblokt. Enfin, Lot op een kruk in de badkamer en poederen maar. Snoepkont Lot is helemaal in haar nopjes: “Oh mam, lekker, poedersuiker!!!” Ik kan nog net voorkomen dat ze er een hapje van neemt… Dat poeder heeft een onweerstaanbaar effect en Lot poedert vrolijk mee. De badkamer ziet eruit alsof er een sneeuwstorm is geweest en Lot ligt alweer in ons bed luid klagend over de jeuk. Ok, veel werk, weinig resultaat. What’s new. Rond een uur of 22:30 valt onze schatje eindelijk in slaap. En vanaf die tijd telkens wakker om te spugen, maar om 4 uur is het echt raak. Lot gilt het uit van de jeuk en weet niet meer waar ze het zoeken moet. Arme ziel. Als laatste wanhooppoging laat ik het bad vollopen en Lot klaart weer op. Na een half uur pluk ik haar met frisse tegenzin uit bad om  ons bibberende meisje snel af te drogen en op te warmen. Lot is klaarwakker. Ach het is 4:30 uur, pluk de dag. Pien is al snel van de partij en is hyper en heeft last van aandachttekort. Zijn dit de voortekenen van een nieuw ziektegeval? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten