vrijdag 29 juni 2012

The day before


We hebben verteld dat opa G en oma J vandaag direct vanuit Frankrijk naar ons huis komen en blijven logeren, zodat ze als eerste op hun verjaardag zijn. Maarja ze komen pas rond etenstijd en dat duurt wel heeeel lang. Maar hun komst brengt wel de nodige afleiding, want de dag voor je verjaardag duurt gewoon te lang. Pien en Lot proberen het nog even zo te regelen dat zij met oma in het logeerbed mogen slapen en dat opa G dan in Lotjes bed mag. Maar dat feest gaat niet door. De night before begint de spanning te stijgen. Pien krijgt een ingeving: “Mam, ik wil morgen graag een Barbie taart. Ik doe maar even net alsof ik het niet hoor en vertel dat ze echt een mooie taart krijgt. Morgen weer een dag. Lotje is helemaal hyper en vraagt zich af hoe dat enorme springkussen bij ons in de tuin terecht kan komen. Ik geef een uitgebreide uitleg, maar haar reactie blijft: “Ja, maar hoe dan?!” Na drie keer uitleg ben ik er wel klaar mee en vertel dat ze er maar op moet vertrouwen dat het goed komt. Op verzoek van Lot herhaal ik nog 60x wie er morgen allemaal komen. En leg er weer in ons bed waar ze tijdens de EK nabeschouwingen uiteindelijk om 23:00 uur in slaap valt.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten