zondag 17 juni 2012

Bootje


Hot news: We hebben een bootje gekocht. Merk: watercaravan. Aangezien wij, nu het nog kan, voorkeur hebben voor vakantie vieren in het laagseizoen, maar onze schatjes wel twee maanden zomervakantie hebben, leek het ons een mooie escape. Ook in de wetenschap dat de meisjes het zo naar het zin hebben als ze bij opa en oma zijn aan het water. Gisteren is ons bootje geland op de Kaag. Manlief en vriend R
hebben ‘m overgevaren vanuit Wolvega. Drie dagen onderweg (lees: dronken) geweest…. Maar zaterdag mocht ik met de meisjes inchecken. Echt het einde, de meisjes vonden het heerlijk. We liggen trouwens op een mooie plek. Rondom steiger, uitzicht op de vaart, veel gras, naast de speeltuin en naast ’t eetcafe.  Lot is al in het water gevallen, dus dat hebben we ook gehad. Even schrikken, maar ze vond het eigenlijk wel stoer. Natuurlijk hebben we bravo gezegd en verteld hoe knap het was dat ze als eerste in het water is gevallen. Na al deze complimenten dacht Pien ‘ik ook’, maar ik was gelukkig net op tijd met mijn houtgreep anders was ze zo de haven in gesprongen. Gekke wijven…

En zondag kreeg ik ze niet meer mee naar huis. Ze wilden nog 100 nachtjes blijven. Ik zei nog ‘maar anders is jullie dikke vriendin J zo alleen op school…’ Nou, daar moest ik dan maar een zwemvest voor kopen en dan kon ze ook naar de boot komen. Ach, nog maar twee kleine weekjes school en dan is het grote vakantie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten