maandag 7 februari 2011

Shit hits the fan


Telefoneren met de meiden in de buurt is geen optie, want dan hangt er aan elk been een gillende koter. Maar in een overmoedige bui deed ik toch een belletje met mijn mams. Geen succes, want: “Pien/Lot ook met oma spreken…” Enfin, ik wil ook weleens ongestoord met mijn moeder bellen, dus gaf ik manlief een seintje dat ik naar boven ging. Met andere woorden: “The kids are yours honey”. Tien minuten later loop ik al bellend de trap af en zie ik water uit de wc de hal instromen… ojee. Wat bleek Lotje had een flinke poep op het potje gedaan en heeft dat vervolgens (half) in het toilet gedumpt. En net als mama altijd doet, vervolgens keurig het potje afgespoeld. En tsja als je de kraan dan vol openzet, dan krijg je het shit hits the fan-effect. Je weet ons Lot is nogal proper, dus nog even het potje onder de kraan gehouden, de handjes gewassen et voila! Eigenlijk niets op aan te merken, dus we hebben Lot verteld dat we erg trots waren, flinke meid, goed gedaan, maar volgende keer misschien even roepen als je klaar bent….
Toen Pien even kwam kijken en vroeg of ze ook mocht zwemmen, was dat voor ons het signaal om onze indoor pool toch maar weg te dweilen/hozen.
Nou dat was weer een nieuwe episode in het plas -en poephoofdstuk.
Ik ga nu even de meisjes uit bed halen, na 1,5 uur zingen en keten zijn niet meer te houden, want ze moeten weer eens plasje doen… Joepie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten