woensdag 16 februari 2011

Doorslapen?



Gisteravond stuurde ik een bericht aan vriendin E: HOT NEWS: Pien en Lot slapen. En dat doen ze al sinds we ze in bed hebben gestopt. Ok, we zijn de nacht nog niet door, maar hebben wel een kidsfree vooravond achter de rug. YEAH!! Ook maakte ik manlief erop attent dat onze kinderen toch echt sliepen. Zijn reactie was kort en krachtig:  "Een zwaluw maakt nog geen zomer…"

Nu een dag later kan ik vertellen dat het inderdaad nog geen zomer is in BelgiĆ«. Na mijn euforische stemming van gisteren sta ik sinds vannacht (4x Pien alarm) weer met beide benen op de grond. En zojuist Pien voor de 2e keer in bed gelegd, dus all my hopes are gone. Lot was al eerder gecrashed en dat vindt ons Pien niet zo gezellig. En toen Lot, slapend met een doek over haar oren, na Piens wervelende K3 medley nog niet wakker werd, heeft Pien de sirene aangezet. Dan maar even bij ons in bed. (Inmiddels gaan wij gelijktijdig met de kinderen naar boven, want de ervaring heeft geleerd dat wij de complete avond de trap op en af lopen.) Nadat Pien ons 25 keer het boek van de kikker heeft voorgelezen en een K3 toegift had gegeven kwam er voetbal op tv: “Pien ook Ajax kijken.” No way back to bed. Nu ligt Pien nog een beetje na te zingen in bed.

Vanmiddag was er trouwens nog een grappig voorval. We hadden bezoek van een goede vriend van manlief.  Ons Lotje is een enorme flirt en wordt een beetje verlegen als ze een leuke vent ziet. De beste man heet Joseph, maar Lot zei stiekem in mijn oor: “Jezus is leuk he?!” Pien heeft een iets minder verfijnde aanpak. Na een bezoek aan de wc stapt ze met haar broek op de hielen op Joseph af met het vriendelijke verzoek of ie even op kon hijsen.Zo gezegd zo gedaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten